سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
ابراهیم حسینی اراکی

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ص) با بیان اینکه سعادت انسان در بستر معرفت نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) و الگوپذیری از آموزه‌ها و فضائل ایشان شکل می‌گیرد، گفت: وحدت از آموزه‌های نبی گرامی اسلام است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: لازم است معرفت خود را نسبت به رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت (ع) افزایش دهیم چرا که طبق روایت سعادت انسان در بستر معرفت شکل خواهد گرفت.

وی گفت: سبقت انسان های معمولی تنها در بعضی امور است اما رسول گرامی اسلام(ص) در تمامی امور در میان انسان‌ها در درجه اول قرار دارند و در تمامی کمالات نسبت به همه مخلوقات عالم اول است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی افزود: وقتی خداوند عقل را خلق نمود تنها یک جز آن را در میان دیگر مخلوقات قرار داده و ۹۹ درصد آن مختص نبی گرامی اسلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اولین مخلوق خداوند در این عالم هستی وجود مبارک رسول گرامی اسلامی است و دیگر مخلوقات از نور وجودی حضرت به وجود آمده‌اند.

وی تأکید کرد: ظاهر جسم نبی گرامی اسلام(ص) ظاهر بشری است اما باطن حضرات معصومین لاهوتی و عرشی است و برای رساندن بشریت به عرش به زمین آمده‌اند.

حسینی اراکی یادآور شد: خداوند معلم و مربی مستقیم پیامبر اسلام(ص) است و مقرر شد عالی‌ترین و جامع‌ترین دین خداوند را به مردم ابلاغ کنند.

سخنران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در ادامه گفت: رسول گرامی اسلام(ص) بنیان‌گذار تمدن و مکتبی بودند که قرار است در جهان گسترش پیدا کند، به همین خاطر وجود نبی گرامی اسلام بر تمامی جهانیان هم مقدم و هم اولویت دارد.

وی افزود: نبی گرامی اسلام نزدیک‌ترین انسان به درگاه الهی در این عالم هستی است و هیچ‌کس نتوانست در این عالم به این درجه برسد و حضرت به مقامی رسیدند که هیچ مخلوقی نتوانست به این مقام برسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی خاطرنشان کرد: نبی گرامی اسلام(ص) ۱۲۰ بار معراج داشته که ۱۱۸ مرتبه به‌صورت روحانی و دومرتبه به‌صورت جسمانی بوده است.

وی تأکید کرد: از فضائل نبی گرامی اسلام(ص) و دیگر اهل‌بیت (ع) داشتن یقین و باور حقیقی تمام‌عیار نسبت به خداوند و داشتن رحمت و محبت به مخلوقات است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: وحدت بین مسلمین، مؤمنین، و وحدت بین ادیان از آموزه‌های نبی گرامی اسلام در جامعه اسلامی است و داشتن وحدت یکی از جلوه‌های رحمانی حضرت است.

وی در پایان گفت: حسن خلق و سخاوت نفس از دیگر فضائل نبی گرامی اسلام(ص) است که باید این فضائل در جامعه اسلامی برای انسان‌ها الگو شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha